توسعه آسانسور

آسانسور هیدرولیکى ایتالیایی

آسانسور هیدرولیک چیست ؟

به آسانسورهایی که با سیستم هیدرولیک (جک و پاوریونیت) کار می کنند آسانسور هیدرولیک گفته می شود .

آسانسورهای هیدرولیکی انواع گوناگونی دارند و می توانند به یک یا دو جک به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مجهز باشند .

آسانسور هيدروليك مسافری (نفربر) ، آسانسور خانگی

آسانسور هيدروليك خودروبر ، ماشین بر ، پارکینگی، آسانسور لیفتراک بر

آسانسور هيدروليكى صنعتی باربر ، بار و نفربر.

آسانسور هيدروليك بيمارستانى تخت بر ، برانکاردبر

آسانسورهای هیدرولیک برای مکان های کم مسافر و ترافیک پایین و بارهای بسیار بزرگ بهترین گزینه می باشد .

آسانسورهای هیدرولیک در اکثر موارد تنها نوع مناسب برای نصب در بسیاری از ساختمان های قدیمی بدون آسانسور می باشند .

حداکثر سرعت آسانسور های هیدرولیک 0.63 متر بر ثانیه می باشد.

______________

مزایای آسانسور هیدرولیک :

1- نیاز به اتاق موتورخانه در بالای چاهک آسانسور های هيدروليکی نبوده و موتورخانه را با حداقل اشغال فضای موجود در اطراف چاه می توان در نظر گرفت.

2- نیاز به آهنکشی چندانی در آسانسور های هيدروليکی غیر مستقیم (INDIRECT) نبوده، در حالی که در سیستم آسانسورهای کششی احتیاج به چهارچوب فلزی برای نصب ریل می باشد. از این جهت هم هزینه مواد مصرفی (ناودانی و نبشی و ...) و هم اجرت نصب کاهش می یابد.

3- ايمنی آسانسورهای هيدروليکی غیر مستقیم به دليل استفاده از پاراشوت و شير ترکيدگی و شير ايمنی دو برابر آسانسورهای کششی است.

4- هزينه تعمير و نگهداري آسانسورهای هيدروليک به مراتب کمتر از آسانسورهای کششی است.

5- بهره برداري موثرتر از فضاي ساختمان :

الف - سطح چاه مورد استفاده آسانسورهاي هيدروليكي نسبت به آسانسورهاي كششي ، در حدود 12% كمتر مي باشد. قسمت بالاي چاه (بخش زير سقف) آسانسورهای هيدروليکی به مراتب تميزتر باقی مي ماند. آسانسورهاي هيدروليكي نياز به اتاق ماشين در بالا نداشته ولي به يك مقدار فضا OVER HEAD در بالاي پشت بام نياز دارد كه آن هم به علت رعايت مقررات ايمنی مربوطه مي باشد.

ب _ از آنجائي كه آسانسورهاي هيدروليكي از نوع مستقيم نيرو و بار عمودي به ساختمان تحميل نمي كند ابعاد ستون هاي ساخته شده در اطراف چاه به طرز چشمگيري كاهش مي يابد.

پ _ از آنجائي كه اتصالات مكانيكي بين پاويونيت و جک آسانسورهاي هيدروليكي را لوله ها و لوله هاي محافظ ( داكت ها ) تشكيل مي دهند ، مي توان از اين خصوصيت قابليت انعطاف استفاده نموده و بخش پاور يونيت را در محل مناسبی در شعاع حداکثر 12 متری سيلندر هيدروليک نصب نمود.

6 - به منظور بالا بردن بار هاي سنگين ، موثر ترين وسيله مي باشد.

هنگامي كه مايل به استفاده از آسانسوری با تراول هاي كوتاه و ظرفيتی بيش از چهار تن هستيم اهميت آسانسورهاي هيدروليكي آشكار تر مي گردد زيرا كه به طور اصولی سيستم های هيدروليكی، دارای توان و نيروي بالا برنده قوي و راندمان مكانيكي خوب ، همراه با هزينه كمتر مي باشند .

هنگامي كه نيازي به سرعت هاي بالاتري نمي باشد ، آسانسورهاي هيدروليكي مي توانند با ظرفيت هاي بسیار بالا برای حمل واگن هاي پر بار و سنگين و يا كاميون هاي بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

7- پائين آمدن سريع همراه با هزينه كمتر

از آنجائي كه پائين آمدن آسانسورهاي هيدروليكي توسط نيروی ثقل تامين مي گردد؛ لذا كاربردهاي فراواني براي سريع پائين آمدن آسانسور وجود داشته كه بدون استفاده از نيروی برق انجام مي گيرد .